Telefoniczna Informacja Pacjenta teraz całodobowo

Od dzisiaj (2 sierpnia) Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) dostępna będzie 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia – poinformował NFZ. Ale to nie koniec zmian.

Oprócz całodobowej dostępności (również w weekendy i święta) TIP zaoferuje od września znacznie więcej: informację o miejscach świadczenia nocnej i świątecznej opieki lekarskiej i najbliższych SOR-ach 24 godziny na dobę; informację o dostępności leków; konsultacje w języku angielskim; możliwość zamówienia rozmowy z tłumaczem języka migowego; możliwość skorzystania z chatu i maila.

„Ponadto, większa liczba konsultantów pozwoli na maksymalne skrócenie czasu oczekiwania na rozmowę, dzięki czemu jeszcze więcej dzwoniących będzie mogło skorzystać z porady konsultantów. Jakość działania TIP będzie stale monitorowana przez NFZ” – podkreśla Fundusz.

Możliwość rozwoju usług TIP i zapewnienie całodobowej obsługi to efekt zawartej 30 lipca 2019 r. w trybie przepisów o zamówieniach publicznych umowy z firmą CCIG Group, która przez najbliższe dwa lata będzie zajmowała się obsługą TIP.

Telefoniczna Informacja Pacjenta w nowej odsłonie wystartuje 2 września od 8:00 rano.