Ruszyła kampania „Mam kontrolę”. A Ty?

#MamKontrolę – pod takim hasłem ruszyła kampania społeczno-edukacyjna skierowana do mieszkańców stolicy. Jej celem jest zwiększenie wiedzy i świadomości na temat skutków nadużywania alkoholu oraz dostarczenie informacji gdzie i jakiego rodzaju pomoc mogą uzyskać osoby zagrożone lub dotknięte problemem uzależnienia od niego. Projekt realizuje Fundacja Zwalcz Nudę. Jest on współfinansowany przez Miasto Stołeczne Warszawa.

Ideą kampanii jest przełamanie wstydu i społecznego tabu w mówieniu o alkoholu oraz o obawach z nim związanych. Zadaniem programu jest również walczenie ze zjawiskiem negacji, wyparcia i zaprzeczenia, że problem z alkoholem może dotyczyć mnie lub kogoś z bliskiego otoczenia.

Myśl przewodnia działań zawiera się w haśle #MamKontrolę, to znaczy wiem ile piję. Wiem, kiedy moje picie staje się niebezpieczne i ryzykowne. Wiem, kiedy powinno się zareagować. Wiem, gdzie zwrócić się po pomoc.

Ze wskazań ekspertów wynika, że problem z nieodpowiedzialną konsumpcją alkoholu może dotknąć każdego. Niewiele osób jednak wie z kim porozmawiać w sytuacji, w której czuje, że spożywanie alkoholu wymyka się spod kontroli. Granica pomiędzy dobrą zabawą a piciem ryzykownym czy szkodliwym bywa cienka. Warto mieć jej świadomość i umieć łatwo znaleźć pomoc, gdy jest potrzebna.

Kampania będzie realizowana do grudnia 2020 r.