Mercator Medical dokona skupu 623,8 tys. akcji własnych za łącznie 312 mln zł

Grupa Mercator Medical, w ramach skupu akcji własnych, przeprowadzonego od 7 czerwca do 30 lipca br., przyjęła 6,8 tys. złożonych ofert sprzedaży obejmujących łącznie 9,3 mln akcji, podała spółka. Spółka dokona transakcji zakupu 623,8 tys. akcji po cenie 500 zł za akcję (łącznie 312 mln zł) z proporcjonalną redukcją ofert, co wynika z warunków zaproszenia.

Oznacza to alokację na poziomie 6,67%, która przekłada się na średnio na ponad 33 zł brutto wypłaty w przeliczeniu na akcję zgłoszoną do skupu. To około 14% ceny akcji w ostatnich dniach umożliwiających zakup walorów i ich zgłoszenie do skupu (kurs wynosił wtedy około 240 zł). Alternatywna klasyczna dywidenda oznaczałaby wypłatę około 30 zł na akcję, pomniejszoną w przypadku inwestorów indywidualnych od razu o 19% podatku dochodowego (dywidenda potencjalnie miałaby wartość około 24,4 zł netto na akcję), podano.

„Transakcje zakupu akcji od inwestorów zamierzamy przeprowadzić dzisiaj, a zwołanie NWZ w celu podjęcia uchwały o umorzeniu akcji z obu przeprowadzonych skupów – łącznie 876,7 tys. akcji – to kwestia najbliższego czasu” – powiedział członek zarządu ds. finansowych w Grupie Mercator Medical Witold Kruszewski, cytowany w komunikacie.

Bazując na wstępnych, szacunkowych rezultatach drugiego kwartału, Grupa Mercator Medical wypracowała w pierwszym półroczu br. prawie 0,5 mld zł wyniku EBITDA przy blisko 1,1 mld zł przychodów. W roku 2020 1,1 mld zł wyniku EBITDA przy 1,8 mld zł przychodów przełożyło się na 930 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, z którego 312 mln zł zostaje właśnie przekazane bezpośrednio akcjonariuszom w ramach dywidendowego skupu akcji własnych, przypomniano.

Pozostała część zysku skonsolidowanego roku 2020, przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej (618 mln zł), może być przeznaczona na realizację inwestycji rozwojowych – m.in. zwiększenia skali działalności dystrybucyjnej w Europie Zachodniej i na wybranych rynkach poza nią ze wzmocnieniem marek własnych i rozwojem e-commerce, a także na zwiększenie mocy wytwórczych (realizacja trzeciej fabryki przebiega zgodnie z założeniami), aktywność w obszarze przejęć komplementarnych biznesów, a także na rozwój nowego synergicznego biznesu, który może otworzyć Grupie Mercator Medical nowe możliwości m.in. w zakresie innowacyjności i skalowalności.

Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,83 mld zł w 2020 r.

(ISBnews)