Polpharma została większościowym udziałowcem spółki Ziołolek, poznańskiego producenta produktów dermatologicznych, wyrobów medycznych i leków OTC, m.in. znanej marki Linomag w postaci kremu i maści.
Dzięki przejęciu Ziołoleku, Polpharma planuje rozszerzyć swoją ofertę o unikalne produkty, głównie z kategorii dermatologicznej, które dotychczas nie były produkowane w jej zakładach, m.in. o markę Linomag.
Linomag to znana marka produktów dermatologicznych, szczególnie maści, które są stosowane w leczeniu różnych problemów skórnych, takich jak wyprysk, łuszczyca, odparzenia i nadmierna suchość skóry. Produkty te zawierają olej lniany, który natłuszcza skórę, chroni ją przed utratą wody i wspomaga jej regenerację.
„Wierzymy, że łącząc potencjał komercyjny Polpharmy oraz zaplecze produkcyjno-rozwojowe Ziołoleku zdobędziemy nowe możliwości rozwojowe dla kosmetyków, wyrobów medycznych, a przede wszystkim leków z grupy dermatologicznej (m.in. maści i kremów), których Polpharma nie posiada w swoich istniejących miejscach produkcji” – mówi cytowany w komunikacie Sebastian Szymanek, prezes zarządu Polpharmy.
Polpharma zatrudnia w Polsce ponad 4200 pracowników. Posiada 4 zakłady produkcyjne, które opuszcza ok. 300 mln opakowań leków rocznie. Zaawansowane produkty dla pacjentów są opracowywane w 3 polskich centrach badań i rozwoju. Polpharma posiada również jedyny zakład w Polsce wytwarzający na dużą skalę substancje czynne (API). Substancje czynne firmy trafiają do klientów z ponad 60 krajów, w tym na rynki Ameryki Północnej, Korei Południowej czy Japonii.