Elanco otwiera w Polsce hub wsparcia dla biznesu

Firma Elanco Animal Health Incorporated (NYSE: ELAN) zamierza w marcu 2020 r. otworzyć Elanco Solutions Center (ESC) w The Warsaw Hub, centrum biznesowym przy Rondzie Daszyńskiego w Warszawie. Do początku 2020 r. spółka zamierza zatrudnić 250 osób.

„Rekrutację właściwie już rozpoczęliśmy” – podkreśla Ramiro Cabral, Vice President International Elanco w rozmowie z ISBzdrowie. – „Wybraliśmy Warszawę ze względu na położenie w centrum Europy, a także wyspecjalizowaną kadrę. Polacy to jedni z najlepszych informatyków na świecie”.

W warszawskim ESC będą zlokalizowane działy finansów, HR oraz IT firmy. Ponadto w przyszłości spółka planuje utworzyć w ramach ESC w Warszawie wewnętrzne centra doskonałości w takich obszarach jak audyt, podatki, treasury, obsługa prawna i inne, tak aby lepiej i wydajniej działać jako samodzielny podmiot.

Hub będzie zapewniać globalną obsługę klienta oraz wsparcie procesów biznesowych firmy. „Utworzenie ESC w Polsce jest ważnym krokiem w kierunku przekształcenia się Elanco w pełni niezależną firmę działającą w obszarze farmacji weterynaryjnej. Od września 2018 roku spółka notowana jest na nowojorskiej giełdzie, a w marcu br. ostatecznie wyodrębniła się z Eli Lilly and Company, globalnego koncernu farmaceutycznego” – podkreśla w komunikacie spółka.

Firma kilka tygodni temu ogłosiła także akwizycję weterynaryjnej części firmy Bayer i kiedy transakcja dojdzie do skutku będzie to firma numer 2 w branży z przychodami 7,6 miliarda dolarów.
„Jesteśmy firmą innowacyjną, chcemy skupić się na tworzeniu nowych leków weterynaryjnych i badaniach B+R. Celem jest osiągnięcie równowagi, czyli 50 proc. udziału leków dla zwierząt hodowlanych i zwierząt domowych w naszym portfolio (dziś ten współczynnik wynosi 70 do 30 proc. – przyp. red.). Poza tym Bayer zapewnia nam dostęp do światowych rynków i globalną sprzedaż np. na terenie Chin, gdzie rynek mięsa rośnie najszybciej na świecie. To nie pierwsza taka transakcja w historii firmy. Kilka lat kupiliśmy weterynaryjną część firm Janssen oraz Novartis” – wyjaśnia nam Cabral.

Spytaliśmy także który rynek – produktów dla zwierząt hodowlanych czy domowych rośnie obecnie szybciej. „Te wzrosty są porównywalne” – wyjaśnia ISBzdrowie Cabral. – „Jest to związane ze światowym wzrostem klasy średniej – w ciągu ostatnich 20 lat dołączyło do niej 3 mld ludzi. To z jednej strony oznacza, że wzrasta zapotrzebowanie na mięso, jajka, ryby i to wysokiej jakości, co zmusza hodowców do zadbania o zdrowie zwierząt przeznaczonych na ubój, ale z drugiej też ludzie coraz więcej są w stanie wydać na swoich domowych pupili”.

Według danych Polskiego Stowarzyszenia Producentów i Importerów Leków Weterynaryjnych „POLPROWET” wartość polskiego rynku weterynaryjnych produktów leczniczych to blisko 1 mld zł i od kilku lat rośnie on średnio 4% rocznie.

Elanco jest globalną spółką działającą w obszarze farmacji weterynaryjnej, opracowującą produkty i usługi w zakresie profilaktyki i leczenia zwierząt hodowlanych oraz domowych w ponad 90 krajach. Jest obecna na rynku od 64 lat. Zatrudnia ponad 5800 pracowników.