Perrigo przejmuje trzy marki od Sanofi

Perrigo Company plc (NYSE; TASE: PRGO), jedna z największych na świecie firm zajmująca się produkcją, sprzedażą i dystrybucją leków bez recepty (OTC), ogłosiła nabycie trzech wschodnioeuropejskich marek produktów do pielęgnacji skóry i przeciw wypadaniu włosów (Emolium®, Iwostin® i Loxon®) od firmy Sanofi. Wartość transakcji nie została ujawniona.

Tym samym firma zajmie 5. pozycję na rynku europejskim pod względem produkcji i sprzedaży produktów OTC oraz stanie się jedną z czołowych firm farmaceutycznych w Polsce. Na transakcję zgodę wyraził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), do którego wniosek trafił we wrześniu br. Nabywane mienie obejmuje aktywa związane z promocją i dystrybucją produktów.

To przejęcie wzmacnia działalność OTC marki Perrigo Consumer Self-Care International (CSCI) i rozszerza europejską strategię samoopieki, rozszerzając swoją solidną markę produktów do pielęgnacji skóry na większą część Europy. Marki te są obecnie sprzedawane w Polsce, Rosji i na Ukrainie.

„Z radością witamy nową kategorię w naszej ofercie. Dodanie trzech cenionych marek kosmetycznych stanowi kolejny krok w planach rozwoju firmy Perrigo, mających na celu przekształcenie firmy w lidera samoopieki konsumenckiej” – wyjaśnia cytowany w komunikacie Michał Wasielewski, dyrektor generalny Perrigo Poland.

Perrigo Company jest wiodącym dostawcą dostępnych bez recepty produktów w zakresie zdrowia i dobrego samopoczucia, które umożliwiają konsumentom proaktywne zapobieganie lub samodzielne leczenie chorób. Firma została założona ponad 130 lat temu w stanie Michigan w USA. Obecnie siedziba główna firmy znajduje się w Irlandii, a produkty firmy to 225 marek sprzedawanych przez 28 lokalnych spółek poprzez internet, apteki i sieci supermarketów. Perrigo to trzy segmenty – CSCA, CSCI i RX, łącznie zatrudniające 11 200 współpracowników i generuje sprzedaż w wysokości 4 mld 837 milionów dolarów (Annual Report z dnia 31.12.2019). Ma 27 fabryk.

W 2019 roku zarząd Perrigo Company plc wdrożył trzyletnią strategię mającą na celu przekształcenie firmy w lidera samoopieki konsumenckiej i dalsze wzmocnienie segmentu Perrigo CSCI, który jest 5. firmą OTC pod względem wartości obrotów w Europie.
Pozycję Perrigo w Polsce umocniło przejęcie firmy Omega Pharma w 2015 roku, która z powodzeniem działała na rynku krajowym, budując silne więzi z farmaceutami od 1987 roku.

fot. Borys Skrzyński