Powstała Karta Dobrych Praktyk dla Pacjenta

Karta Dobrych Praktyk dla Pacjentów powstała w ramach kampanii #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE. Jej celem jest edukacja pacjentów oraz uświadamianie im, jak ważne jest poinformowanie placówki medycznej o tym, że nie uda nam się dotrzeć na umówioną wizytę.

Kampania zwraca uwagę na problem nieodwołanych i zbyt późno odwoływanych konsultacji lekarskich. W 2019 r. według danych NFZ z tego powodu nie doszło do skutku 17 mln wizyt.

Karta zawiera szereg konkretnych wytycznych i wskazówek dla każdego pacjenta, dzięki czemu jest świetnym sposobem na podniesienie społecznej świadomości o znaczeniu odwoływania wizyt. Na ten problem zwracała także uwagę akcja ambientowa oraz stand przedstawiający Jana Spóźnialskiego.

„W ostatnim czasie obserwujemy rosnącą świadomość wśród pacjentów, co przekłada się także na mniejszą liczbę nieodwołanych wizyt. Jeśli już takie są, to najczęściej wynika to z nagłej sytuacji życiowej, której nikt z nas nie przewidzi. Co zrobiliśmy, by ułatwić pacjentom odwołanie wizyty? Postaraliśmy się, by odwołanie wizyty lub przełożenie jej na inny termin było proste i wygodne dla pacjenta – m.in. wystarczy odpowiedź NIE na wiadomość tekstową z przypomnieniem o zbliżającej się konsultacji. Stosujemy pozytywną narrację w kontaktach z pacjentami, m.in. dziękujemy za odpowiednio wczesne odwołanie wizyty i przypominamy, że każda odwołana we właściwym czasie konsultacja udrażnia system i daje szansę innemu pacjentowi na skorzystanie z niej. Dodatkowo, w ramach tegorocznej kampanii, w wybranych centrach medycznych Medicover w całej Polsce pojawiły się m.in. liczniki z liczbą nieodwołanych wizyt, plakaty informujące o akcji, naklejki na drzwi, a także standy przedstawiające Jana Spóźnialskiego, który blokuje miejsce w kolejce” – podkreśla Wojciech Łukasiewicz, Dyrektor Departamentu Operacyjnego w Pionie Usług Biznesowych Medicover.

W tegorocznej edycji kampanii #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE wzięło udział ponad 600 placówek medycznych z całej Polski.