Ministerstwo Zdrowia: jak poradzić sobie z „niesfornymi” receptami

Ponad połowa Polaków (52%) w wieku 60 lat i więcej słyszała o Internetowym Koncie Pacjenta, ale jedynie 5% z nich to użytkownicy tej aplikacji – wynika z badania Kantar przeprowadzonego pod koniec sierpnia br. na zlecenie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia. Aby to zmienić i przekonać nie tylko seniorów, ale także młodszych Polaków do korzystania z e-recepty i Internetowego Konta Pacjenta, Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło ogólnopolską kampanię informacyjną pod hasłem „Internetowe Konto Pacjenta. Tu zapisuje się historia Twojego Zdrowia”.

Internetowe Konto Pacjenta, bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, gromadzi wszystkie informacje w jednym miejscu i w łatwy oraz bezpieczny sposób pozwala kontrolować sprawy zdrowotne całej rodziny.
„To bardzo pomocne narzędzie także dla seniorów, którzy coraz chętniej korzystają z różnych usług za pośrednictwem internetu” – podkreśla w komunikacie MZ. Jak wynika z badania Kantar – 34% osób starszych (w wieku 60 lat i więcej) korzysta z usług cyfrowych, a niemal co dziesiąty badany posiada profil zaufany. Choć ponad połowa Polaków (52%) w wieku 60 lat i więcej słyszała o Internetowym Koncie Pacjenta, to tylko 5% z nich korzysta z tej aplikacji.

By zachęcić Polaków, w tym także seniorów do korzystania z Internetowego Konta Pacjenta oraz pozostałych cyfrowych usług w ochronie zdrowia (e-recepta, e-skierowanie) Ministerstwo Zdrowia oraz CSIOZ rozpoczęły ogólnopolską kampanię informacyjną pod hasłem „Internetowe Konto Pacjenta. Tu zapisuje się historia Twojego Zdrowia”.

„Stworzyliśmy bezpłatną aplikację – Internetowe Konto Pacjenta, dzięki któremu Polacy otrzymali dostęp online do swoich informacji medycznych. Chcemy, aby każdy pacjent logował się na IKP i w pełni korzystał z jego funkcjonalności. Dlatego uruchomiliśmy działania komunikacyjne na szeroką skalę. Komunikację rozpoczęliśmy od środowiska medycznego, które jako pierwsze doświadczyło cyfrowej rewolucji w ochronie zdrowia. Teraz w centrum naszej uwagi jest pacjent” – podkreśla cytowany w komunikacie Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia odpowiedzialny za cyfryzację.

Za koncepcję kreatywną oraz realizację kampanii odpowiada agencja reklamowa Fabryka Komunikacji Społecznej, która przygotowała m.in. dwa spoty video – jeden skierowany do osób 26+ pt.: „Zabawa w chowanego”, drugi do seniorów pt.: „Samolocik” oraz spot radiowy.
„Prezentujemy w nich sytuacje, które mogą przydarzyć się każdemu z nas. Chcemy pokazać, że e-recepta i Internetowe Konto Pacjenta to narzędzia dla wszystkich pacjentów, także tych starszych. Zawsze pracujemy z najlepszymi twórcami, dlatego do wyreżyserowania spotów video zaprosiliśmy Xawerego Żuławskiego, co zagwarantowało nam wysoką jakości tej produkcji” – podkreśla Paweł Prochenko z Fabryki Komunikacji Społecznej.